گلکسی Galaxy
موتورسیکلت گلکسی
موتورسیکلت گالکسی
یا موتورسیکلت گالاکسی
یک سبک از موتور می باشد در کلاس اسکوتر قرار دارد، با ویژگی های خاص خود از جمله طراحی زیبا، رنگ بندی متنوع و همچنین آپشن های مدرن، توانسته محبوبیت زیادی را در بین ایرانیان به دست آورد. این موتورسیکلت که مناسب ترافیک شهری طراحی شده است، استهلاک بسیار کمی دارد، و در کنار این همه آپشن، قیمت مناسبی نیز دارد.
در مدلهای مختف و توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه شده است
لوام یدکی گلکسی را از تک چرخ بخواهید
انگشتی سیلندر موتورسیکلت
یکی از قطعات اساسی در موتور سیکلت ها، انگشتی ها می باشند. این محصولات کاربردهای گوناگونی دارند و از سوی دیگر، توسط شرکت های مختلفی نیز ساخته می شوند. به همین دلیل فروشنده انگشتی سیلندر موتورسیکلت، آن را به نرخ های ارزان و گران ارائه می دهد که این موضوع ربط مستقیمی به کیفیت محصول دارد.
ه انگشتی ها اسبک و چکشک هم می گویند. آنان قطعاتی می باشند که نیروی بادامک میله مخصوص سوپاپ را به وسیله میله تایپت به سر سوپاپ انتقال می دهند. این محصول از نظر ساختاری به گونه ای طراحی شده که یک سر آن روی ساق سوپاپ قرار داده می شود و سر دیگرش به وسیله پیچ و مهره ها تنظیم می گردد.
کاربرد اصلی آن هم تنظیم نمودن فاصله بین تلرانس، سوپاپ و اسبک است. از طرفی، این محصول، برای این طراحی شده تا به خوبی روغن کاری به جاهای مختلف اسبک سوپاپ صورت گیرد. باید گفت، بین انگشتی ها فنرهایی را قرار می دهند که از حرکت جانبی آن پیشگیری می کند.
جالب است بدانید که حرکت این وسیله، روی میله مخصوص به شکل اله کلنگی می باشد. استهلاک این محصول بالا است که علل آن می تواند موضوعات زیر باشد:
کاهش روغن موتور
دارا بودن پلیسه در روغن
فشار بالا و بار زیاد روی موتور
پاره شدن زنجیر تایم
انگشتی سیلندر تریل
انگشتی سیلندر کراس
انگشتی سیلندر مینی
انگشتی سیلندر موتورسیکلت
انگشتی سیلندر موتور سنگین
انگشتی سیلندر شکاری
انگشتی سیلندر کروز
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۷۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۸۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۱۰۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۱۱۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۱۲۵
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۱۳۵
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۱۵۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۱۶۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۱۸۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۲۰۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۲۵۰
انگشتی سیلندر موتورسیکلت ۳۰۰
انگشتی سیلندر کی تی ام
انگشتی سیلندر دوک
انگشتی سیلندر آر سی
انگشتی سیلندر بنلی
انگشتی سیلندر کی وی
انگشتی سیلندر پالس
انگشتی سیلندر باجاج
انگشتی سیلندر پولسار
انگشتی سیلندر تی وی اس
انگشتی سیلندر نیرو موتور
انگشتی سیلندر دایچی
انگشتی سیلندر پرواز
انگشتی سیلندر احسان
انگشتی سیلندر طرح هارلی شهاب
انگشتی سیلندر ناتالی
انگشتی سیلندر دایلیم
انگشتی سیلندر سحر
انگشتی سیلندر پاژنگ
انگشتی سیلندر مگلی
انگشتی سیلندر کویر
انگشتی سیلندر رادیسون
انگشتی سیلندر تی دو
انگشتی سیلندر پیشرو
انگشتی سیلندر طرح ویو
انگشتی سیلندر هیوسانگ
انگشتی سیلندر آپاچی
انگشتی سیلندر تی وی اس
انگشتی سیلندر راکز
انگشتی سیلندر ایران دوچرخ
انگشتی سیلندر پلاتینا
انگشتی سیلندر آوا
انگشتی سیلندر ایردوکو
انگشتی سیلندر رهرو
انگشتی سیلندر ارشیا
انگشتی سیلندر وای بی ایکس
انگشتی سیلندر راتو
انگشتی سیلندر کثیر
انگشتی سیلندر کی جی
انگشتی سیلندر روبین
انگشتی سیلندر آرگون
انگشتی سیلندر نینجا
انگشتی سیلندر اس وای ام
انگشتی سیلندر اس آر ۲۰۰
انگشتی سیلندر جی ۲۰۰
انگشتی سیلندر همتاز
انگشتی سیلندر همتاز
انگشتی سیلندر ام کازد
انگشتی سیلندر وسپا
انگشتی سیلندر سی جی ال
انگشتی سیلندر
لوازم یدکی نیرو موتور تبریز| قطعات نیرو موتور تبریز
آذربایجان شرقی
مرکز تبریز
مساحت ۴۵٬۴۹۱ کیلومترمربع
جمعیت (۱۳۹۵) ۳٬۹۰۹٬۶۵۲[۱]
تعداد شهرستانها ۲۱
منطقه زمانی IRST (گرینویچ+۳:۳۰)
-تابستان (دیاستی) IRDT (گرینویچ+۴:۳۰)
استان آذربایجان شرقی یکی از استانهای ایران است که در منطقه آذربایجان ایران واقع شده و زمان حکومت پهلوی آذربایجان خاوری نامیده میشد. این استان بزرگترین و پرجمعیتترین استان ناحیهٔ شمال غربی ایران (آذربایجان) محسوب میشود. استان آذربایجان شرقی از سمت شمال به جمهوریهای آذربایجان و ارمنستان، از سمت غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از سمت شرق به استان اردبیل و از سمت جنوب شرق به استان زنجان محدود شدهاست. این استان دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کلّ محدودهٔ استان را کوهها و ارتفاعات تشکیل دادهاند. مساحت استان آذربایجان شرقی ۴۵٬۴۹۱ کیلومتر مربع است، این استان، یگانه استان ایران است که با ارمنستان هممرز است و همچنین تنها استان کشور است که هم با خاک اصلی جمهوری باکو و هم با جمهوری خودمختار نخجوان که برون بومی متعلق به جمهوری باکو است، مرز مشترک دارد.
این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم و اصلی کوههای ایران، یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطهٔ آن، قلهٔ کوه سهند است. مرکز استان آذربایجان شرقی، کلانشهر تبریز است. از شهرهای مهم و اقماری این استان میتوان به مراغه، بناب مرند، اهر و میانه اشاره کرد. آذربایجان شرقی رتبهٔ اول صادرات غیرنفتی در کشور را داراست.همچنین این استان امنترین و کمجرمترین استان ایران بهشمار میرود.
تاریخ
استان آذربایجان در دوره خلفای عباسی
مسجد کبود؛ یکی از مساجد تاریخی شهر تبریز
پیش از اسلام
استان آذربایجان شرقی در گذشته بخشی از سرزمین تاریخی ماد بوده که به «ماد کوچک» شهرت یافته بود. در زمان حکمرانی اسکندر مقدونی بر ایران در ۳۳۱ سال پیش از میلاد، شهربان منطقهٔ ماد کوچک که سرداری بهنام «آتورپات» یا «آتروپاتن» بوده، علیه اسکندر قیام کرده و با انعقاد پیمانی دست یونانیان را از آذربایجان کوتاه ساخت. اسکندر مقدونی نیز آتروپات را به شرط پیروی از امپراتوری او، در این منطقه باقی نگه داشت.
جانشینان اسکندر پس از مرگ وی به جنگ و نزاع با یکدیگر پرداختند و در همین دوران بود که آتروپات حاکم منطقهٔ ماد کوچک شد. بنا به روایاتی تأیید نشده نام این منطقه نیز بهجهت تقدیر از زحمات وی در مقابل بیگانگان به «آتروپاتگان» معروف شد.
پس از اسلام
با حمله مغولان و با ورود هلاکوخان، آذربایجان مرکز شاهنشاهی مغولان از خراسان تا شام شده بود. پس از مغولان، خاندان ترکهای قره قویون لوها و آق قیون لوها بر این منطقه تسلط یافتند. در زمان صفویه، شاه اسماعیل اول شهر تبریز را پایتخت ایران اعلام کرد. در دوران حکومت قاجاریان بعد از فتحعلیشاه قاجار، شهر تبریز ولیعهد نشین شد و به این ترتیب ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه ،محمدعلی شاه واحمدشاه دوران ولایت عهدی خود را در این شهر گذراندند. رضاخان در سال ۱۳۰۰ سیطره حکومت مرکزی ایران را بر این منطقه برقرار کرد. با شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۲۰، نیروهای شوروی وارد آذربایجان شدند. این نیروها در اردیبهشت ۱۳۲۵ به دنبال طرح مسئله آذربایجان در سازمان ملل متحد، آذربایجان را تخلیه کردند.
تاریخچه تقسیمات کشوری
در سال ۱۳۱۶ که ایران به ده استان تقسیم شده بود، بخش اعظم این استان از جمله تبریز به همراه استان اردبیل و شهرستان آستارا، استان سوم (به مرکزیت تبریز)را تشکیل میدادند. شهرستان مراغه و بعضی شهرستانهای پیرامون کنونی اش بخشی از استان چهارم (به مرکزیت ارومیه)بودند. شهرستان مراغه و شهرستانهای پیرامون کنونی اش بعدها به این استان ملحق گردیدند، اما شهرستان آستارا در ۱۳۳۹ از آذربایجان شرقی جدا و به گیلان ملحق شد، استان اردبیل نیز تا سال ۱۳۷۲ بخشی از آذربایجان شرقی بود که در این سال از این استان جدا و به استانی مستقل تبدیل گردید.
جغرافیا
قسمتی از نقشه ایران و توران در دوره قاجاریه، آذربایجان شمال غربیترین استان ایران
کاخ استانداری آذربایجان شرقی.
آب و هوا
استان آذربایجان شرقی به دلیل وسعت زیاد دارای آب و هوای متنوع میباشد بهطوریکه بیشترین دمای ثبت شده در شهرهای میانه و جلفا میباشد که مردم این شهرها دمای ۴۵ + درجه بالای صفر را تجربه کردهاند و همچنین کمترین دمای ثبت شده در استان و در کلیه شهرهای ایران مربوط به بستان آباد با دمای ۴۶ – درجه زیر صفر میباشد. میانگین بارندگی سالیانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیمتر میباشد
جغرافیای سیاسی
استان آذربایجان شرقی با ۴۵٬۴۸۱ کیلومتر مربع مساحت، حدود ۲٫۸ درصد از وسعت کل ایران را به خود اختصاص دادهاست. این استان در شمال غرب کشور و بین مدارهای ۳۶ درجه و ۴۵ دقیقه تا ۳۹ درجه و ۲۶ دقیقهٔ عرض شمالی و نصفالنهارهای ۴۵ درجه و ۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۲۲ دقیقهٔ طول شرقی جای گرفتهاست.[۷] رود ارس حدود شمالی آن را با جمهوریهای آذربایجان، ارمنستان و ایالت خودمختار نخجوان مشخص میکند. رود قطور و آبهای دریاچه ارومیه حدود غربی آن با استان آذربایجان غربی است.
استان آذربایجان شرقی ۲۰۰ کیلومتر با جمهوری آذربایجان و ۳۵ کیلومتر با ارمنستان در حالی از سمت شمال مرز مشترک دارد که تنها استان ایران است که با ارمنستان همسایه است. این استان همچنین ۴۲۰ کیلومتر با استان آذربایجان غربی از سمت غرب و جنوب غرب، ۴۰۰ کیلومتر با استان اردبیل از سمت شرق و ۱۴۵ کیلومتر با استان زنجان از سمت جنوب هممرز است.
شهرستانهای استان آذربایجان شرقی
جلفا خداآفرین مرند ورزقان کلیبر هوراند شبستر تبریز هریسا هر اسکو آذرشهر عجبشیر بناب ملکان مراغه بستانآباد سراب میانه چاراویماق هشترود
آذرشهر
اهر
اسکو
بستان آباد
بناب
تبریز
جلفا
چاراویماق
خداآفرین
سراب
شبستر
عجب شیر
کلیبر
مراغه
مرند
ملکان
میانه
ورزقان
هریس
هشترود
هوراند
استان اردبیل شمال استان آذربایجان غربی
شرق آذربایجان شرقی غرب
جنوب
استان قزوین استان زنجان استان لرستان، استان همدان
جغرافیای طبیعی
رشتهکوه اَرَسباران یا قرهداغ.
استان آذربایجان شرقی از هفت واحد کوهستانی تشکیل یافتهاست. رشتهکوه اَرَسباران یا قرهداغ شمالیترین این واحدها بوده که از دیوانداغ آغاز شده و به درهٔ رود درهرود منتهی میگردد. رشتهکوه قوشهداغ که از جنوب قرهداغ شروع شده و به سبلان ختم میشود. تودهٔ آتشفشانی سبلان که ۴۸۱۱ متر ارتفاع داشته و مرز مشترک میان استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل محسوب میشود. رشتهکوههای میشو و مورو که از غرب استان (مرند) آغاز شده و به ارتفاعات عون بن علی (عینالی) و شبلی منتهی میشوند که مرتفعترین قله آن قله علی علمدار با ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متر در مرند میباشد. رشتهکوه بزقوش که با ۳۳۰۳ متر ارتفاع، مرز بین شهرستانهای میانه-سراب و سراب-بستان آباد بهشمار میرود. تودهٔ آتشفشانی سهند در جنوب تبریز در محدودهٔ شهرستان بستان آباد که ۳۷۰۷ متر ارتفاع دارد. رشتهکوه اربط (تخت سلیمان) که از دامنههای جنوبی سهند شروع شده و به سمت جنوب امتداد مییابد.
مردم
زبان
زبان بومی استان آذربایجان شرقی، آذربایجانی میباشد.
قومیت
مردم این استان آذربایجانی یا به عبارت دیگر آذری های ایرانی هستند.
دین و مذهب
دین اکثریت مردم این استان اسلام و مذهب شیعه می باشد.اقلیتی نیز پیرو اهل حق و مسیحیت می باشند.
جمعیت
بر پایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ خورشیدی، جمعیت استان آذربایجان شرقی در این سال بالغ بر ۳٬۹۰۹٬۶۵۲ نفر بوده که نزدیک ۵ درصد از جمعیت کل ایران را به خود اختصاص دادهاست. برهمین اساس، ۱٬۹۸۹٬۴۰۰ نفر مرد و ۱٬۹۰۲٬۲۵۲ نفر زن در قالب ۱٬۲۲۳٬۰۲۸ خانوار ساکن این استان بودهاند جمعیت استان در مقایسه با سال ۱۳۹۰ نزدیک به ۴/۸۹ درصد افزایش یافتهاست.
در سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی، تبریز با جمعیتی بالغ بر ۱٬۷۷۳٬۰۳۳ نفر، پرجمعیتترین و چاراویماق با جمعیتی بالغ بر ۳۱٬۰۷۱ نفر، کمجمعیتترین شهر استان آذربایجان شرقی بودهاست.[۱۰] از جمله شهرهای پرجمعیت استان علاوه بر مرکز استان میتوان به شهرهای مراغه، مرند، اهر، میانه و سراب اشاره کرد. تعداد آبادیهای استان در سال ۹۰ دو هزار و ۷۳۱ آبادی و ۲۰ آبادی استان خالی از سکنه هستند.
نظرسنجی سال ۱۳۸۹
طی پژوهشی که شرکت پژوهشگران خبره پارس به سفارش شورای فرهنگ عمومی در سال ۸۹ انجام داد و براساس یک بررسی میدانی و یک جامعه آماری از میان ساکنان ۲۸۸ شهر و حدود ۱۴۰۰ روستای سراسر کشور، درصد اقوامی که در این نظر سنجی نمونهگیری شد در استان آذربایجان شرقی بدین قرار بود: ۹۷٫۸٪ ترک (۹۸٫۹٪ مرد، ۹۶٫۴٪ زن)، ۱٫۴ فارس (۰٫۶٪ مرد، ۲٫۲٪ زن)، ۰٫۳ ۰٫۲ سایر و ۰٫۳ بدون جواب بودند.
صنعت
نمونهای از قالی تبریز.
استان آذربایجان شرقی به جهت تمرکز صنایع بزرگ تولیدی در شهر تبریز، از قطبهای مهم صنعتی در سطح ایران بهشمار میرود. از دیگر شهرهای صنعتی استان میتوان به شهرهای شبستر (رتبه دوم صنعت آذربایجان شرقی پس از تبریز)، بستان آباد (اوجان)، مرند، مراغه، میانه ،بناب و جلفا اشاره کرد.
با ثبت جهانی نشان جغرافیایی تابلوفرش سردرود، در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO، این کالای هنری در کشورهای عضو معاهده لیسبون برای ثبت و حمایت در مورخه ۱۶ دی سال ۹۵ معرفی شد در این شهرنرخ بیکاری در حد صفر میباشد.
شهر اسکو مرکز اصلی تجمع کارگاههای چاپ باتیک یا چاپ کَلاقهای و قطب اصلی این هنر-صنعت در کشور محسوب میشود.
شهر اهر به عنوان پایتخت ورنی ایران در سال ۹۵ برگزیده شد.
در استان آذربایجان شرقی ۴۳۴۲ کارگاه تولیدی فعالیت میکنند که این تعداد شامل ۸۳۲ کارگاه صنعتی بوده که این استان از این لحاظ، ۵٫۹۹ درصد از کل کارگاههای صنعتی ایران را به خود اختصاص دادهاست. در سال ۱۳۷۶ خورشیدی، ارزش مواد تولیدی کارگاههای مذکور ۳۳۶۱٫۸ میلیارد ریال و ارزش سرمایهگذاریهای انجامشده در آنها ۲۴۵۱٫۳ میلیارد ریال بودهاست.
صنایع مختلفی از قبیل صنایع شیمیایی، ماشینآلات و تجهیزات، محصولات کانی غیرفلزی، مواد غذایی، آشامیدنی و دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم و کفش در شهر تبریز مشغول فعالیت هستند که از مهمترین آنها میتوان به آجر آذربایجان، بافندگی لایکو، بلبرینگسازی ایران، پالایشگاه تبریز، پتروشیمی تبریز، پشم تبریز، پیستونسازی ایران، تختخواب فروزان، تخته فشاری و فورمیکاسازی، تراکتورسازی ایران، ترموپلاست، چرمسازی تبریز، کفش آقایی، حوله برقلامع، خانهسازی ایرداک، لیلاند دیزل، درمن دیزل، هاکسیران دیزل، ایدم، ریسندگی پشمینه تبریز، سیمان صوفیان، آذریت، شیر پاستوریزه، کبریتسازی توکلی، کبریتسازی ممتاز، گچ آذربایجان، ماشینسازی تبریز، پمپیران، موتوژن، موکت تبریز، نساجی تبریز، نوشابهسازی پپسیکولا، نوشابهسازی کوکاکولا و نیروگاه بزرگ حرارتی در تبریز فعالیت میکنند.
گردشگری
نوشتار اصلی: جاذبههای گردشگری استان آذربایجان شرقی
جاذبههای طبیعی
دریاچهٔ ارومیه؛ عجبشیر.
تالاب قوریگل؛ بستانآباد.
سد امند.
فهرست جاذبههای طبیعی استان آذربایجان شرقی:
قلعه بابک (آتا بابک قالاسی) در کلیبر
آبشار گول آخور (خاروانا)
ییلاق خاروانا
تالاب قوریگل بستانآباد
آبگرم درمانی اوجان بستانآباد
دره شاهیوردی بستان آباد در دامنه کوه جام سهند
پارک جنگلی مره خونی سردرود
آبشار آسیابخرابه جلفا
آبشار سرکنددیزج شبستر
دربند هرزهورز هریس
آبشار عیشآباد مرند
آبگرم قلعهکندی کلیبر
آبگرم متعلق کلیبر
آبگرم ممان میانه
پناهگاه حیاتوحش کیامکی
پارک موزه مینیاتوری اسکو
اقامتگاه بوم گردی ایل باغی اسکو
تالاب قرهقشون
تالاب زرنق
جزیره آرزو
جزیره اسپیر
جزیره اسلامی
جزیره اشک
جزیره کبودان
تالاب آلمالو گلی بستان آباد
جنگلهای ارسباران
کوه حیدربابا در بستان آباد
چشمه آبرس سراب
چشمه آبگرم سراب
پیست اسکی سهند بستان آباد
پیست اسکی یام (پیام) مرند
روستای پلکانی زنوزق (ماسوله آذربایجان)
چشمه اللهحق سراب
چشمه تاپتاپان آذرشهر
چشمه سیدلر میانه
چشمه صوفیان شبستر
چشمه کندوان اسکو
شهر توریستی زنوز
چشمه گشایش مراغه
چشمه شورسوی چایباغی مراغه
صوفی چای مراغه
دره پیغام کلیبر
دره سعیدآباد بستانآباد
دره گشایش مراغه
دره لیقوان تبریز
سد امند شبستر
غار آقبلاغ بستانآباد
غار دوگیجان مرند
غار کبوتر مراغه
پل پنج چشم بناب
مراتع سرسبز روستای صور بناب
دریان دره (شهر دریان) شبستر
دریاچه مصنوعی بندر شرفخانه شبستر
دامنهٔ ارتفاعات میشو شبستر
جاذبههای تاریخی
روستای مجارشین
مقبرهالشعرا؛ تبریز.
موزهٔ آذربایجان؛ تبریز.
رصدخانه؛ مراغه.
پلدختر؛ میانه.
آرامگاه شیخ شهابالدین اهری؛ اهر.
روستای کندوان؛ اسکو.
قلعهٔ بابک؛ کلیبر.
کلیسای سن استپانوس؛ جلفا.
فهرست جاذبههای تاریخی استان آذربایجان شرقی:[۱۳]
تپه باستانی دوزده باغیر شهر زرنق با قدمت ۶۵۰۰ ساله
آرامگاه شیخ شهابالدین اهری
آرامگاه شیخ محمود شبستری
روستای تاریخی مجارشین
رصدخانه مراغه
ارگ تبریز
مقبرهالشعرای تبریز
بازار اهر
بازار تبریز
بازار بزرگ میانه
مسجد جامع سراب
سنگ نبشه رازلیق؛ سراب.
کتیبه رازلیق سراب
کوه بزقوش سراب
جایگاه و قلعهٔ شهر تاریخی اوجان بستان آباد
موزه مردمشناسی عشایر سراب
کاروانسراهای تیکمه داش بستان آباد
پل آجی چای تبریز
پل خداآفرین کلیبر
پل دختر میانه
پل میانه
تپه طاحونه (دیرمان تپهسی) در بستان آباد
تپه اژدهاداشی اهر
تپه امامچای سراب
تپه عجبشیر
تپه قرهتپه تبریز
تپه قرهتپه شبستر
تپه قلعهجوق سراب
تپه کولتپه مرند
تپه مصلی آذرشهر
حمام کردشت جلفا
گورستانهای آبادیهای دیزناب و امینآباد در بستان آباد
خانه کوزهکنانی (مشروطه) تبریز
خانههای قدکی، بهنام، گنجهای زاده (دانشکده معماری) تبریز
خانهٔ امیر نظام (موزه قاجار) تبریز
خانهٔ کمپانی تبریز
خانهٔ مجتهدی تبریز
خانه ثقهالاسلام تبریز
خانهٔ علوی (موزه زنده سفال) تبریز
روستای اشتبین جلفا
روستای کندوان اسکو
سنگنبشهٔ رازلیق سراب
سنگنبشهٔ سغندل ورزقان
سنگنبشهٔ نشتبان سراب
کاروانسرای گویجه بل جاده اهر – تبریز
کاروانسراهای شبلی در بستان آباد
عمارت ایلگلی تبریز
عمارت ربع رشیدی تبریز
برج خلعت پوشان تبریز
برج آتشنشانی تبریز
غار قدمگاه آذرشهر
قلعهٔ آقگنبد جزیره اسلامی
قلعهٔ آوارسین کلیبر
قلعهٔ و روستای مردانقم
قلعهٔ آیی قلعهسی سراب
قلعهٔ بابک کلیبر
قلعه بختک لیلان
قلعهٔ پشتاب هوراند
قلعهٔ جوشین ورزقان
قلعه دختر (میانه)
قلعهٔ سنسارود مرند
قلعه ضحاک شهرستان هشترود
قلعهٔ قهقههٔ هوراند
قلعه شیور داغ
قلعهٔ قیز قالاسی میانه
قلعهٔ نجفقلی خان میانه
قلعهٔ قیزلار قالاسی مراغه
قلعهٔ کردشت جلفا
قلعهٔ نوردوز اهر
قیزلار کورپوسی
کاخ شهرداری تبریز
کلیسای سرکیس مقدس تبریز
کلیسای سن استپانوس جلفا
کلیسای شوغات تبریز
کلیسای مریم مقدس تبریز
کلیسای موجومبار شبستر
کلیسای سهرول شبستر
کلیسای هُوانس مقدس
گنبد سرخ مراغه
گنبد غفاریهٔ مراغه
گنبد کبود مراغه
گنبد گویبرج مراغه
گنبد مدور مراغه
گورستان پینهشلوار تبریز
مسجد روستای جانبهان در بستان آباد
سیب مراغه
مسجد سنگی ترک در میانه
مسجد جامع اهر
مسجد جامع تبریز
مسجد جامع زرنق
مسجد جامع تسوج شبستر
مسجد جامع میانه
مسجد جامع مراغه
مسجد جامع مرند
مسجد عینالی تبریز
مسجد کبود تبریز
مسجد میل لی تبریز
مسجد سنگی ترک
مسجد شهداء تبریز
سهند مراغه
مسجد استاد شاگرد تبریز
مسجد میدان بناب
امام زاده میارمیار تبریز
منطقهٔ قوبول درهسی اهر
موزهٔ آذربایجان تبریز
موزهٔ ارامنهٔ تبریز
موزهٔ حیاتوحش تبریز
موزهٔ سنجش تبریز
موزهٔ عصرآهن تبریز
موزهٔ قرآن و کتابت تبریز
موزهٔ محرم (خانهٔ صحتی) تبریز
موزهٔ باستانشناسی میانه
موزهٔ مراغه
موزه مردمشناسی بناب
مسجد جامع مهرآباد بناب
مسجد اسماعیل بیگ بناب
روستای تاریخی صور بناب
حمام نوبر تبریز
حمام تاریخی مهرآباد بناب
پل پنج چشمه بناب
قلعهٔ دختر بناب
حمام تاریخی حاج فتحالله (حاجی بدلی) بناب (اولین حمام بناب به سبک جدید که متعلق به حاج فتحالله از خاندان حاجی بدلی بودهاست)
راسته بازار بناب
کوه الاداغلار اهر
سبحان محمدی نانساء
نتایج آمارگیری نیروی کار- پاییز ۹۲
پاییز ۹۲
استان نرخ مشارکت اقتصادی نرخ بیکاری نسبت اشتغال سهم اشتغال دربخش کشاورزی سهم اشتغال دربخش صنعت سهم اشتغال دربخش خدمات سهم اشتغال ناقص زمانی
گروه صنعتی نیرو موتور با هدف اشتغالزایی و اندیشه تولید موتور سیکلت با بالاترین کیفیت و ارائه بهترین خدمات تاسیس و از تاریخ ۸۲/۵/۵ با اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و معادن استان قم در زمینی به مساحت ۱۳۵۰۰ متر مربع واقع درشهرک صنعتی شکوهیه اقدام به تولید تنها ۲ مدل موتور سیکلت نمود که در پایان همان سال با تولید قریب به ۱۱۰۰۰ دستگاه موتور سیکلت توانست سهم کوچکی از بازار فروش کشور را به خود اختصاص دهد اما توجه به تقاضای روزافزون بازار ولزوم عرضه محصولات متنوع با شرایط فروش ویژه ، مدیران این شرکت را برآن داشت که با اتکاء بر توان و تلاش شبانه روزی پرسنل خود، با گسترش وتجهیز خطوط تولید و همچنین جذب واستفاده از نیروهای متخصص وکارآمد درکلیه سطوح، میزان تولید خود را افزایش دهند به گونه ای که امروز این شرکت با بهره گیری از ۵۰۰ نفر پرسنل فعال در زمینی به مساحت ۶۰۰۰۰ مترمربع ، با تولید بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در بیش از ۴۰ مدل نه تنها سهم بسزایی از بازار فروش کشور را به خود اختصاص داده بلکه در زمینه صادرات به کشورهای منطقه نیز جایگاه قابل توجهی را کسب نموده است اما به هر حال شرایط بازار رقابتی و توجه روز افزون مصرف کنندگان به کیفیت محصولات از یک سو ولزوم استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا واز سوی دیگر توجه به رشد کیفی محصولات در کنار رشد کمی آنها را امری اجتناب ناپذیر می نمایاند که ازاین حیث نیز اخذ تمامی استانداردهای ملی ایران برای محصولات تولیدی این شرکت گواهی است برتلاشی صادقانه برای رعایت اصل مشتری مداری و گروه نیرو موتورشیراز که امروز پس از هشت سال حضور مستمر در عرصه صنعت ایران همچنان خدمت صادقانه را راز ماندگاری و اعتلای خود میداند برآن است تا با تولید وارائه محصولات جدید آینده ای روشن ومطمئن برای این صنعت در کشور ترسیم کند از این رو همچنان در راستای تحقق شعار همیشگی خود گام بر می داردکه:فروش پایان معامله نیست ، آغاز یک تعهد است
لوازم یدکی نیرو موتور را از تک چرخ بخواهید
قطعات برقی نیرو موتور تبریز
لوازم تزئینی نیرو موتور تبریز
لوازم ظاهرینیرو موتور تبریز
لوازم فنی و موتوری نیرو موتور تبریز
لوازم استوک نیرو موتور تبریز
کیلومتر نیرو موتور تبریز
باطری نیرو موتور تبریز
روغن موتور نیرو موتور تبریز
شمع نیرو موتور تبریز
زین نیرو موتور تبریز
بوق نیرو موتور تبریز
باک نیرو موتور تبریز
دزدگیر نیرو موتور تبریز
لنت ترمز نیرو موتور تبریز
لاستیک نیرو موتور تبریز
سیم کشی نیرو موتور تبریز
راهنما نیرو موتور تبریز
بوبین نیرو موتور تبریز
ذغال چراغ جلو نیرو موتور تبریز
ترانزیستور نیرو موتور تبریز
اتومات استارت نیرو موتور تبریز
ست سوییچ استارت نیرو موتور تبریز
سیم کیلومتر نیرو موتور تبریز
گیربکس نیرو موتور تبریز
چراغ جلو نیرو موتور تبریز
خطر عقب نیرو موتور تبریز
سیم رابط نیرو موتور تبریز
لامپ نیرو موتور تبریز
برچسب نیرو موتور تبریز
هدلایت نیرو موتور تبریز
فرمان نیرو موتور تبریز
پدال نیرو موتور تبریز
فلاپ نیرو موتور تبریز
کاور نیرو موتور تبریز
آینه نیرو موتور تبریز
کتی کلاچ نیرو موتور تبریز
گارد عقب نیرو موتور تبریز
براکت نیرو موتور تبریز
جاپایی نیرو موتور تبریز
سوییچ نیرو موتور تبریز
بلوری نیرو موتور تبریز
گلگیر نیرو موتور تبریز
صفحه کلاچ نیرو موتور تبریز
قاب کیلومتر نیرو موتور تبریز
شیشه خطر نیرو موتور تبریز
لاستیک سر دسته نیرو موتور تبریز
شیشه کیلومتر نیرو موتور تبریز
قاب اگزوز نیرو موتور تبریز
کتی ترمز نیرو موتور تبریز
رینگ نیرو موتور تبریز
جک بغل نیرو موتور تبریز
آرم موتور نیرو موتور تبریز
فن نیرو موتور تبریز
درب باک نیرو موتور تبریز
شل گیر نیرو موتور تبریز
پایه تابلو جلو نیرو موتور تبریز
قطعات کاربرات نیرو موتور تبریز
رینگ پیستون نیرو موتور تبریز
لاستیک گیت نیرو موتور تبریز
سوپاپ نیرو موتور تبریز
واشر سر و ته سیلندر نیرو موتور تبریز
سنسور نیرو موتور تبریز
فیلتر روغن نیرو موتور تبریز
دنده سر استارت نیرو موتور تبریز
سوپاپنیرو موتور تبریز
سیم گاز نیرو موتور تبریز
کاربراتور نیرو موتور تبریز
پمپ ترمز نیرو موتور تبریز
دنده عقب نیرو موتور تبریز
میل چرخ جلو نیرو موتور تبریز
دیسک ترمز نیرو موتور تبریز
هندل نیرو موتور تبریز
چهارشاخ کلاچ نیرو موتور تبریز
زنجیر تایم نیرو موتور تبریز
شفت هندل نیرو موتور تبریز
سیم ساسات نیرو موتور تبریز
شاتون نیرو موتور تبریز
واشربندی نیرو موتور تبریز
سوزن شناور نیرو موتور تبریز
فنر کمک جلو نیرو موتور تبریز
توپی عقب نیرو موتور تبریز
سیم پره نیرو موتور تبریز
اگزوز نیرو موتور تبریز
بوش توپی نیرو موتور تبریز
کاسه نمد نیرو موتور تبریز
موتور گازی
موتورسیکلت گازی گونهای موتور سیکلت کم قدرت است که به عنوان یک وسیله نقلیه اقتصادی، ایمن و با حداقل نیاز به گواهینامه از آن استفاده میشود.
این وسیله در ابتدا همانند دوچرخه دارای پدال بود، اما امروز مدلهای بدون پدال آن هم به بازار آمدهاند.
حداکثر سرعت مجاز آن معمولاً ۵۰ کیلومتر در ساعت است و در بیشتر کشورها به گواهینامهای با سن و مهارت کمتر از اتومبیل و موتورسیکلت قابل راندن است.
فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی موتورسیکلت تک چرخ اقدام به راه اندازی اینستاگرام جامع خود کرده است
برای عضویت روی لینک زیر کلیک کنید :
تک چرخ جامع ترین اینستاگرام لوازم یدکی موتور سیکلت
پیشتیبانی تلگرام و واتساپ :
۰۹۳۹۱۹۰۱۴۶۵